Chevrolet Master Coupe 1937

Chevrolet Master Coupe 1937 Poster

Chevrolet
COSTS LITTLE TO BUT – COSTS LITTLE TO
OPERATE – COSTS LITTLE TO MAINTAIN
and, of course, it’s the only low-priced car with all these features – The Car That Is Complete – in addition to being The Symbol of Savings.
1938 Chevrolet Master DeLuxe Sedan magazine advert
………………………………………………………………………………………………………………….
BUY NEW 1937 CHEVROLET
Commercial Cars and Trucks
and get
„MORE POWER per gallon LOWER COST per load“
………………………………………………………………………………………………………………….
CHEVROLET COUPE PICK-UP
This most useful units is a Master passenger car business coupe body with its pick-up box in the rear. It is furnished with a rear deck lid, by which it can be converted into a coupe. The load space is 66 1/8 inches wide, and 12 inches hgh to the top of the flare boards.
………………………………………………………………………………………………………………….
Sport Sedan
Throughout ist twenty-five years‘ history, Chevrolet has been known for its durability. Sturdiness is built into every model. Skillful design, high quality materials, and presision manufacturing methods ar guarantees of long life nad service.
SAFETY PLATE GLASS ALL AROUND AT NO EXTRA COST
………………………………………………………………………………………………………………….
CHEVROLET FOR 1937
The Complete Car – Completely New
Master and Master DeLuxe Models

You want all good things in your new motor car…
And you may as well enjoy real savings in purchase
price, inoperating cost and in upkeep, while getting
all desirable motoring advantages… Careful consider-
ation will lead you straight to this one car – Chevrolet
for 1937 – the only complete car – price so low!
CHEVROLET MOTOR DIVISION, General Motors Sales Corporation, DETROIT, MICHIGAN
1937 Chevrolet Master DeLuxe Sport Sedan
………………………………………………………………………………………………………………….
Mother, Father, Sister, Brother,
all have their own reasons for preferring
THE NEW 1937 CHEVROLET
The Complete Car – Completely New

ALL THESE FEATURES ARE FOUND ONLY IN THIS ONE LOW-PRICED CAR
„It’s much more comfortable … I just wouldn’t be without Chevroelt’s Knee-Action Gliding-Ride*
… and Genuine Fisher No Draft Ventilation.“

„All my friend compliment me in this Diamond Crown Speedline Styling. They say it’s the smartest car on the street. And it’s such a comfort to have Safety Plate Glass All Around.“

„I’m all for its High-Compression Valve-in-Head Engine
Saves me a lot of money on gas and oil … And the whole family feels a lot of safer in its new All-Silent, All-Steel Body with Solid Steel Turret Top and Unisteeel Constgruction.“

„I like ist greater pep and power … and its Shockproof Steering* … And boy, those Perfected Hydraulic Brakes of Chevroelt’s are certainly ´top´ for stops!“

*Knee-Action and Shockproof Steering on Master De Luxe models only. General Motors Installment Plan – monthly payments to suit your purse.

This ad can be found in the AACA Library & Research Center‘s Collection in Hershey, PA
www.aacalibrary.org


Chevrolet Master Deluxe Coupe 1937 Art-Car Chevrolet Master Deluxe Coupe 1937 Art-Car

Das Chevrolet Master Deluxe Business Coupe ist ein wahres Juwel für jeden Auto-Sammler! Um genau zu sein ist dies ein 1937er Chevrolet Master Deluxe Serie GA oder GB. Produziert wurde dieses Master Deluxe 5-Window Coupe in Chevrolet’s Oakland Assembly. Ausserdem hatte er nun die neuen „turret top“-Ganzstahlkarosserien von Fisher Body Co. Die einfacher ausgestatteten um 1939 hießen Master 85.

Chevrolet Master Business Coupe 1937 Chevrolet Master Business Coupe 1937

Gebaut wurden sie in verschiedenen Version von 1937–1939 und in den drei Jahren entstanden 1.908.163 Exemplare der Modellreihen Master, Master 85 und Master Deluxe.
Die Master 85 Serie KB und Master Deluxe Serie KH wurden nur 1940 gebaut und davon insgesamt 333.417 Master 85 und Master Deluxe.

Chevrolet Master Business Coupe 1937 Chevrolet Master Business Coupe 1937 Poster

Hier einige unbearbeitete Werksfotos wie ich den Chevrolet Master Coupe bei einem Oldtimertreffen gefunden habe.
Here are some unprocessed factory photos as I have found the Chevrolet Master Coupe on Classic Car Meeting.

Gefahren wird nicht mit einem bollernden V8-Motor, sondern mit dem 6-Zylinder mit 62,5 kW (85 PS) und einem aufgebohrten Motor von 3.548 cm³. Die Vorgänger-Modelle hatten nur 3,4 Liter und 58-59 kW. Dazu gab es vor der A-Säule kleine Seitengrills, lackierte Lampentöpfe und Sicherheitsglas rundum an allen Fenstern. Der von mir fotografierte Master Deluxe hat auf dem Kotflügel noch Standlichter im Art déco Stil.
Zusätzlich zu diesem Modell gab es noch die Sedan-Variante mit 4 Türen und einen Kombi mit 8 Sitzen und den Master 2-door pickup truck. Ausserdem wurde die Karosserie in ähnlicher Form auch als Pontiac Deluxe Eight Serie 28 oder Pontiac Deluxe Six 26 bei General Motors gebaut und hier wiederum auch als Cabriolet.

Chevrolet Master Deluxe Coupe 1937 Chevrolet Master Deluxe Coupe 1937

Durch anklicken der einzelnen Bilder können sie diese in meinem Car-Shop größer ansehen und in verschiedenen Bildformaten von der Postkarte zum Versenden für Freunde, bis zum edlen Poster für Ihre Wände zuhause bestellen.
By clicking the different images they can view them in my car shop bigger and order in a number of formats from postcard to send to friends, to the noble poster home for your walls.

Merken

Merken

Merken

Merken